18 Kasım 2011 Cuma

Deren'den sonra...

 Annem çocukluğumuzdan bu yana küt kesim,sarı ve fönlü saçlarıyla hayranlık uyandırmıştır hem kardeşimde hem bende..Bayılırdık onun kıyafetlerini,ayakkabılarını giymeye,makyaj malzemelerini kurcalamaya..belki de çalışan bir anne olmanın sebebiyle her daim bakımlıydı..emekli oldu yine aynı şekilde devam etti..taa ki Deroş doğana kadar :) dün gece bir baktım ikimize de..annemin saç baş uçuşmuş,bedeni eşofmanla bütünleşmiş..ben dersen saç öbeği artık kafamda bir kuş yuvasına dönmüş,gözlerim hepten küçülmüş,geceliğin simetrik olan dikişleri savrulmuş..Deren bir annemin kucağında,bir benim kucağımda uyumaya çalışıyor..saat 10 dan 1 e kadar aynı tonda huuulamamıza rağmen uyumuyor..uyutmuyor.....
İşte o hengamede..

''Annecim sen olmasaydın ben ne yapardım?'' dedim..''Sen de Deren'in bebeğine bakacaksın,borcunu ödemiş olacaksın,benim anneme ödediğim gibi'' dedi..Gerçekten yapamazdım sanırım..daha doğrusu çok ama çok zorlanırdım..Çünkü çalışan bir anne için çocuğunun emin ellerde olması,eve döndüğünde mis gibi bir evle karşılaşıp sıcak sofrasını hazır bulması büyük bir nimet..Anneme ne yaparsam ne kadar teşekkür edersem az..Tabii ki canım kardeşim,en yakın arkadaşım,Deroş'umun biricik teyzesi Esroş'un hakkını yiyemem..annemin en büyük destekçisi..onlar benim herşeyim..

Çok şey değişti hayatımızda Deren'den sonra..Özellikle de Esroş'umun,canım annecimin ve benim yani hepimizin hayatında :) Tabii ki Babişko Emre'nin de..ama o baba olarak elinden gelen özveriyi gösterse de anne olmak çok farklı bir durum,herşeyine dikkat eder oluyor insan..önceki hayatı gibi sorumsuz olamıyor,saçmalama şansı kalmıyor..gerçi mantıksız davranan bir insan olmadım hayatımın hiçbir evresinde ama şimdi daha bir dikkatli oldum,daha çok sevgi dolu oldum,daha çok hoşgörülü oldum,ufak şeylere daha bir mutlu olur oldum..,daha sakin,daha yapıcı..kısacası oldum da oldum..Her geçen gün daha farklı şeylerine şahit oluyorum kızımın..kahkahası,çığlığı,agusu,bugusu,kokusu...herşeyi farklılaşıyor..büyüyor..paylaşımlarımız farklılaştıkça,arttıkça ben kabıma sığmaz oluyorum,günler yetmiyor,yavruma doyamıyorum..

Deren'im..kuzum..zeytinim..seni çok seviyorum..

2 yorum:

kırmızı ekoseli battaniye dedi ki...

aslı seni okudukca kıskanıyorum:) bu nasıl bir aşktır anne kız arasındaki:)kelieler bu kadar mı anlamlı olur.. bir araya gelir..uçar gider... bayılıyorum kızım sana:)

Deren Kuzusu dedi ki...

:) gel de bi canlı şahit ol o zaman bizim yumak oluşumuza..çok özledim Müjdeeeeeeee